nomadischefamilie.reismee.nl

Op avontuur met de camper: van Alkmaar naar Zweden.

Vertrek uit Alkmaar

Voordat we om 10.30 uit Alkmaar vertrekken, zorgen Nanne en ik ervoor dat we de twee fietsen op de camper hebben bevestigd. Mats, wacht thuis vol verwachting tot wij hem komen halen. Met een afscheidszwaai naar opa beginnen we onze tocht richting het onbekende. Onze dochter Loulou bewaakt het fort thuis en geniet van vier weken vrijheid.

Op weg naar Groningen

De start op de Afsluitdijk verloopt niet zonder hobbels, maar we zijn ontspannen en hebben geen haast. Vogelvrij, niets MOET. Het uitzicht op het stromende water door de sluis is adembenemend, en we rijden rustig door naar Groningen. Eenmaal in de stad, met de camper als ons huis op wielen, manoeuvreren we als een slak tussen wegwerkzaamheden en auto's. Gelukkig vinden we beschutting achter een vrachtwagen.

Op weg naar Duitsland.

Rijden met de camper is nieuw voor ons, maar we blijven positief en flexibel. "Als hij past, passen wij zeker," is ons motto, over de vrachtwagen die voor ons rijdt. Na twintig minuten ontsnappen we aan de drukte en gaan we richting de grens met Duitsland. Om 14.22 uur passeren we de denkbeeldige grens en duiken we in een andere taal - het Duits.

Aankomst op Camping Heidenau.

Om 17.15 uur komen we aan op camping Heidenau. Dankzij de digitale wereld is het inchecken een fluitje van een cent. Toch hebben we hulp nodig van andere campinggasten om de stroom aan de praat te krijgen. Na wat creatief denkwerk en handen- en voetenwerk zijn we erin geslaagd. Met een vol terrein en andere reizigers die binnenstromen, voelt het als een avontuurlijk samenzijn.

Een avond op de camping.

De dag eindigt met een snelle maaltijdsalade, afwas en een gezellig potje kaarten. Alleen het lichtknopje in de badkamer vinden, blijkt een kleine uitdaging. Het kamperen met alle moderne gemakken is een luxe die we weten te waarderen. Morgen wacht Zweden op ons. Of we dat morgen al redden? Dat lezen jullie later.

Dag 2: Onderweg naar Zweden.

Dag 2 begint na een onrustige nacht. Om 9.00 uur vertrekken we in de hoop dat we vlot Hamburg kunnen passeren. Tot onze vreugde zijn we om 10.15 uur al voorbij de stad. Echter, verderop belanden we in een enorme opstopping. Samen met talloze andere campers, vragen we ons af waar al die auto's vandaan komen.

De grens met Denemarken.

Om 13.15 uur passeren we de grens met Denemarken ?? Na een korte pauze en een hapje eten, vervolgen we onze weg richting Odense om 17.30 uur. De grote Belt-brug lijkt net de autoroute du soleil, vol met huisjes op wielen. We besluiten na een snelle maaltijd door te rijden naar Zweden, omdat de campings in Denemarken volgeboekt zijn. Uiteindelijk vinden we om 20.45 uur een plekje op camping Lomma in Lomma.

Tot nu toe.

Met onze avontuurlijke reis tot nu toe, kijken we uit naar wat Zweden voor ons in petto heeft. De komende dagen zullen vast weer vol verrassingen zitten. Tot de volgende update!

Volg ons ook op Instagram: @de_nomadischefamilie

* Let niet op de uitlijning, mobiel bewerken lijnt nietaltijd goed uit heb ik gemerkt.

Jochum en Grëetje

Wij vinden het een prachtig verhaal en zijn benieuwd naar het volgende deel van jullie reis.

Ingrid Westra

Ook ik ben benieuwd naar het volgende avontuur , prachtig , maar dat had ik al gezegd ?

Richard

Heel mooi om jullie belevenissen onderweg naar Zweden met anderen te delen.jullie gaan naar een geweldig mooi land.
Mijn collega gaat daar ook regelmatig heen en die heeft ook altijd de mooiste verhalen
Ben erg benieuwd naar die van jullie.
Nog een fijne en voorspoedige reis
Gr richard

Carin

Gezellig zo avontuurlijk. Geniet met z'n allen en van de trip