nomadischefamilie.reismee.nl

We zakken steeds Zuidelijker op de kaart.

Dag 17:

Regenachtig vertrek en sombere snelweg

We vertrekken uit Töre om 9.35, regen regen en nog eens regen reist de hele dag met ons mee. Rijden op de snelweg langs de Botnische golf waar we niets van zien maakt dat we dit deel van Zweden niet zo mooi vinden.

Aankomst bij Nordmallings Camping

Als het bijna 15.00 is besluit Louisa een camping te zoeken, het is goed zo voor vandaag. Om 15.00 parkeren we, na bijna 400 kilometer de camper op Nordmallings camping, met grijs en grauw uitzicht op weer een uitloper van de Botnische golf, veel is hier niet van te zien. De camping heeft goede WiFi dus Mats doet of hij thuis is en installeert zich met tablet en oortjes op het bed van Nanne en Louisa.

Luxe kamperen en ontmoeting met fietsers.

Nadat een stel Duitsers eindelijk klaar is met hun torenhoge berg met was, stopt Louisa ook nog maar een was in de machine, terwijl ze samen met Nanne een filmpje kijkt op Netflix. Ze kijken tegelijk ook naar een paar fietsers die richting de Nordkapp fietsen (hoorde Nanne later). In de stromende regen kwamen ze aan, bepakt en bezakt. Wij voelden ons luxe paarden, hoog en droog en van alle gemakken voorzien in de camper.

Dag 18: Zonnige wending, landschap transformeert.

Terwijl we slapen trekken de buien naar het Noorden en we worden wakker met de zon die over het water schijnt. Met de zon op ons bolletje lijkt het landschap toch een stuk mooier. Om 10.00 vertrekken we uit Nordmaling en zetten de routeplanner richting het zuiden. Ondanks de ongezellige snelweg hebben we af en toe toch zicht op prachtige plaatjes. Volgens Nanne lijkt het of er om de zoveel kilometers een ander schilderij wordt opgehangen.

Schilderachtige route, natuurlijke kunstwerken.

Wanneer de klok weer bijna op 15.00 staat, stoppen we weer bij een camping. Een alleraardigst plekje in het Zweedse landschap, waar de koeien loeien van plezier. Het uitzicht is wijds en prachtig over het meer.

Pauze bij koeien en prachtig uitzicht bij Camping Alvstalodges.

Camping Alvstalodges, heeft weer WiFi is voordelig, maar 250 SEK en heeft een netjes en schoon toiletgebouw.

Ingrid Westra

Wat een avontuur weer

Jochum en. Greetje

Wat jammer van. Het weer maar ja af en toe regen
Kan gebeuren