nomadischefamilie.reismee.nl

Een fijn weerzien met onze schatten.

En dan draaien we de rotonde rond en rijden de straat in. Mats was superblij weer thuis te zijn. Wij blij om onze andere liefjes weer te zien en heelhuids en alleen met een kapot onderspiegeltje de 6345 kilometers volbracht te hebben, maar toch zit er een soort gemis. Nanne en Louisa missen de rust en het fatsoen van het Zweedse leven. Overal waar we kijken zijn mensen, auto’s en fietsen. Mensen zijn hier ongeduldig, opgefokt, gestresst, ontevreden en bemoeizuchtig lijkt wel. Nederland is overbevolkt, echt waar.

Mats kruipt gelijk zijn kamer in en belt met vrienden. Nanne en Louisa halen de camper leeg, het is een mini verhuizing, wat ook niet gek is. We hadden immers alles aan boord, van bikini tot mutsen en handschoenen. Van thee tot rijst en bouillonblokjes.

De eerste wassen zijn gedraaid, de camper is leeg. Morgen kan de grote schoonmaak beginnen. Na jaren in tentjes rondtrekken of voor langere tijd in onze grote tent zijn wij overstag. Een camper is het ultieme luxe kampeermiddel. Het middel naar vrijheid, rust en ruimte. Na een aantal dagen kwamen wij in een soort ritme: ontwaken in allen rust, aankleden en koffiezetten voor Nanne, voor Louisa en Mats thee. Het bed van Mats ombouwen, ontbijten, opruimen, de stoelen naar binnen zetten. Nanne leegt de plee, water halen. Checken of de kasten dichtzitten, eventueel grijs water lozen en gaan. Tot hooguit 3 uur rijden en altijd van te voren boodschappen doen. Plekje zoeken, parkeren en zitten. In 26 dagen tijd hebben wij maar twee keer een extra dag op dezelfde plek doorgebracht, elke avond sliepen we op een andere plek, maar altijd in hetzelfde bedje, alles bij de hand. We reden van Alkmaar naar Rovaniemi, we reden de Wildernisroute en we zagen de poolcirkel, twee maal. We reden naar de Westkust van Denemarken en parkeerden de camper in de duinen.

Kort gezegd: we hebben veel gezien, we hebben genoten en ontdekt dat een mens niet veel nodig heeft. Wij bedanken jullie voor jullie interesse en het lezen van onze verhalen. Hopelijk tot snel, want dat betekent dat ook wij weer nieuwe avonturen gaan beleven. Dromen over onze volgende bestemming blijven we doen.

Nomadische groet,

De Nomadische familie,

Nanne, Louisa en Mats

Thuisblijvers Loulou, Latifa & Giovanni en ? het kleine wondertje.

Ingrid Westra

Ja zus , weer juist omschreven… van de rust weer terug naar het gehaaste leven , drukte etc in Nederland… Daarnaast , jullie hebben mooie herinneringen om te beseffen dat jullie dat hebben mogen meemaken

Luis

Welkom terug, en bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Sylvia

Wat hebben jullie wat beleefd, gezien, meegemaakt. Prachtige momenten, maar gelukkig weer goed thuis aangekomen.
Bedankt voor het delen van de reis, leuk.

Kim

Oooo was al op zoek naar jullie camper!
Wat fijn dat jullie samen zo genoten hebben.
Op naar de volgende avonturen ❤️

Jochum en greetje

We zijn blij als jullie ouders dat je weer thuis bent we hebben genoten van jullie reis en bedankt, dat we zo mee mochten reizen

Titia

Bedankt voor jullie mooie verhalen. Het is ook weer fijn om jullie terug te zien als buren, en in goede gezondheid na zoveel kilometers.