nomadischefamilie.reismee.nl

Avondwandeling naar de Tröllhättan Waterval

Op de vijfde dag van onze avontuurlijke reis, besloten we na een heerlijke en makkelijke pastasalade ons geluk te beproeven met een avondwandeling naar de beroemde Tröllhättan waterval. Vol verwachting liepen we richting de waterval, maar helaas was deze niet in werking vanwege het seizoen. Toch hielden we onze hoop hoog, want na de winter belooft deze plek een spectaculair schouwspel te bieden. Wanneer het dooiwater door de sluizen wordt gelaten om de stad te beschermen tegen overstromingen, zal de waterval zijn indrukwekkende kracht tonen.

Gezellige tijd in de camper.

Na de avondwandeling van 6 kilometer langs de rivier, keerden we terug naar onze gezellige camper. Nanne dook om 22.00 uur moe maar voldaan in bed, Louisa was nog druk bezig met het bewerken van filmpjes voor haar Youtube-kanaal, en Mats had zich al comfortabel in bed geïnstalleerd om wat filmpjes te kijken. Het was een heerlijke avond, genietend van elkaars gezelschap en de rust van de omgeving.

Wildkamperen bij een Golfclub.

Op zoek naar een geschikte plek om te overnachten, besloten we het te proberen: wildkamperen. Met behulp van de campercontact app vonden we een parkeerplaats bij een lokale golfclub van Sunne Kommune. We waren eerst wat huiverig om gewoon ergens te overnachten, vooral na het vorige debacle en de kapotte spiegel. Maar we waren aangenaam verrast toen de winkelmedewerker van de golfclub ons hartelijk verwelkomde en ons toestond om gratis op hun parkeerplaats te staan. Bovendien waren er zelfs toiletten beschikbaar, wat ons wildkampeeravontuur een stuk comfortabeler maakte. We genoten van een drankje, onze eerste wildkampeerervaring was een succesvolle besparing van 400 Zweedse Kronen op accommodatie. Na het eten lopen we wat rond en genieten van het mooie weer. We lopen rond een monument met een grote adelaar erop: het Kinship monument. Dit is opgericht ter nagedachtenis aan degenen die uit Finland kwamen en zich in Värmland vestigden en aan degenen die naar Amerika emigreerden. Een symbool van de banden tussen bloedverwanten in het Westen en in het Oosten. Daarna zetten we thee, spelen nog een potje UNO en gaan slapen.

Dag 6: Bezoek aan Nusnäs.

De volgende ochtend begonnen we de dag rustig en vertrokken om 10.30 uur richting Mora. Ons doel was om de beroemde Dalapaardjes, houten handbeschilderde paardjes, te bezoeken in hun oorspronkelijke thuisbasis, Nusnäs. Eenmaal aangekomen in dit charmante dorp aan de oevers van het prachtige Siljanmeer, voelden we de magie van ambachtelijke tradities. In de paardjes fabriek werden we betoverd door de vakmensen die met liefde en precisie deze schattige paardjes creëerden en schilderden. Het was een unieke ervaring om getuige te zijn van het hele proces.

Overnachten langs een prachtig meer.

Op dag 6 vervolgden we onze reis en hoopten we de perfecte plek te vinden om te overnachten langs de E45. Na wat zoeken vonden we een schilderachtige parking bij het Sandjöns fiskekamp in Los. Deze idyllische plek aan het meer bood een rustige en ontspannen sfeer. En zoals altijd in Zweden, waren we blij verrast dat je gewoon mag slapen waar je wilt, wat ons avontuur in dit steeds mooier wordende land extra speciaal maakte.

De Vildmarksvägen (Wildernisroute)

Na een goede nachtrust beginnen we onze reis richting de Vildmarksvägen, ook wel bekend als de Wildernisroute. Deze weg is een van de mooiste en hoogstgelegen routes in Zweden, die zich uitstrekt over het adembenemende Stekenjokkplateau tussen Lapland (Lappland) en Jämtland. Met een totale lengte van ongeveer 500 kilometer, belooft de Vildmarksvägen ons onvergetelijke uitzichten en ontmoetingen met de ongerepte natuur van Zweden.

Nomadische Groet,

Met onze harten vol avontuur en onze geesten verrijkt door al het moois dat we hebben meegemaakt, sturen we onze nomadische groeten naar iedereen die met ons meereist op deze geweldige reis.

De Nomadische Familie,

Nanne, Louisa en Mats

Je kunt ons ook vinden op Instagram @de_nomadischefamilie

mariella

Wat bijzonder een bezoek aan de paardjes fabriek <3

Jochum en greetje

Wat was dit weer een prachtig avontuur zo leuk dat we met jullie mee reizen groetjes van ons

Luis

Leuke verhalen. Dank jullie wel.

Irene

Wat leuk om een beetje mee te reizen naar het Noorden en om je verhalen te lezen. Top! Geniet!